فلزات اساسی صنعت پیشروی فرابورس در شهریورماه

صنعت فلزات اساسی با ۱۶۵۱ میلیارد ریال دادوستد، در رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران در آخرین ماه تابستان امسال قرار گرفته است.
کد خبر : ۷۵۴۰۶
فرابورس

به گزارش ایبِنا؛ در شهریورماه امسال طی ۲۰ روز معاملاتی تعداد ۴ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ورقه بهادار در ۷۹۶ هزار نوبت به ارزش ۳۸ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.
بر این اساس نگاهی به معاملات فرابورس نشان می‌دهد در ششمین ماه امسال میانگین روزانه حجم و ارزش معاملات فرابورس به ترتیب ۲۴۸ میلیون ورقه و ۱۹۱۳ میلیارد ریال بوده است.
همچنین در این مدت صنعت فلزات اساسی با ۱۶۵۱ میلیارد ریال دادوستد، سهم ۱۷ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: محصولات شیمیایی نیز با ۱۰۵۵ میلیارد ریال(معادل ۱۱ درصد)، صنعت انبوه‌سازان، املاک و مستغلات با ۷۱۹ میلیارد ریال(معادل ۸ درصد)، هتل و رستوران با ۶۵۶ میلیارد ریال (معادل ۷ درصد)، صنایع حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات نیز با ۵۳۷ میلیارد ریال(معادل ۶درصد) به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس در ماه گذشته را از آن خود کرده‌اند.
گفتنی است، صنعت فلزات اساسی در مردادماه گذشته نیز با ۱۴۴۰ میلیارد ریال دادوستد، در رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران قرار گرفته بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر